Rules auf Summeneben

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Rules auf Summeneben

Hallo zusammen,

ich habe heute eine Rule getestet, die mir einen Durchschnittswert auf den C-Elementen berechnet. Diese sieht wie folgt aus:

['Pageviews je Visit'] = C:[['Pageviews']] / [['Produktvisits']] * 100

Für die Planung soll nun ein Benutzer auf der N-Element-Ebene diese Zahl vorgeben. Dies funktioniert auch soweit prima. Nur werden sobald ich obige Rule aktiv setze alle Werte auf der N-Element-Ebene ausgeblendet.

Hat hier jemand einen Tip für mich wie ich das umgehen könnte, sprich die aktivierte Rule und zusätzliche die Elemente auf der untersten Ebene sichtbar.

Vielen Dank schon mal im Voraus.
    • RE: Rules auf Summeneben

Hi,

You're restricting your rule to consolidated level (by using C: ) and you're using markers ([[ and ]]) at the same time. The results of the rule are undefined when you use markers on a consolidated level.

You could try replacing you rule with the following two rules:
      ['Pageviews je Visit'] = N:[['Pageviews']] / [['Produktvisits']] * 100
      ['Pageviews je Visit'] = C:['Pageviews'] / ['Produktvisits'] * 100

Michel
    • RE: Rules auf Summeneben

Hi Michel,

thanks for your fast reply.

But sorry, that doesn't solve the problem. I don't have the problem in calculating on the N:-Level. Rather the User have to type in the numbers on the N:-Level, then on the C:-Level i want to calculate the average of Produktviews per Visit.

There is the problem. If i set the Rule on C-Level to active, i can't see the typed in numbers.

To drop of the markers doesn't show any change.

Stefan